НОВИНИТЕЛЕКОМИ

Новият сателитен ТВ оператор „Неосат“ стартира от 1 юни

От 1 юни в България вече ще има нов сателитен ТВ оператор – „Неосат“ (под бранда neosat). Той ползва изцяло капацитета на спътника BulgariaSat-1 на едноименната компания „България Сат“. Зад двете дружества стои Максим Заяков, като с обявяването на новия доставчик – той реално затваря кръга по предоставянето на платена сателитна телевизия. Като пълната вертикална интеграция на технологията и услугата ще е голямото предимство на „Неосат“ спрямо конкурентите си на пазара.

Другите ключови предимства, на които ще разчита „Неосат” са доброто съотношение между цена и качество. Както и на изцяло български екип и оборудване с дългогодишен опит в бранша. Компанията стъпва върху положената основа – техническа, кадрова и финансова – на „Делтаком Електроникс“. Това е друго дружество, в което мажоритарно участие има Максим Заяков, което иронично е и основен доставчик на прекия конкурент на „Неосат“ – „Булсатком“.


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„С какво „Неосат“ се различаваме – имаме мисията и амбицията да предоставим качество навсякъде и по всяко време, без обвързващи условия“ Максим Заяков, „Неосат“


„С какво „Неосат“ се различаваме – имаме мисията и амбицията да предоставим качество навсякъде и по всяко време, без обвързващи условия“, обяви Максим Заяков в онлайн пресконференция. Нейн запис можете да видите във Facebook страницата ни.

Новият доставчик ще предлага 210 канала, от които 120 ще са във FullHD резолюция. Първите 2020 клиенти, които се запишат на сайта на компанията ще получат безплатен двумесечен тест, който ще тече от момента на инсталацията. Последната ще започне от 1 юни, когато е официалният старт на новата услуга.

Вертикалната интеграция

Bulgaria-Sat1

Основният коз на „Неосат“ е нейната пълна вертикална интеграция. Тя включва всички технологични елементи по веригата на доставка на платена телевизия да се контролират и координират директно от техническите екипи.

„Разполагаме с изключителен технологичен напредък, в основата на който е пълната вертикална интеграция. За доставката на ТВ сигнал до потребителите, много системи трябва да работят заедно и да са напълно съвместими едни с други“, коментира Заяков. „В наши ръце са всички елементи за предоставянето на услугата от сателита, през наземното оборудване, до активните приемници.“


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„При пълната вертикална интеграция в наши ръце са всички елементи за предоставянето на услугата от сателита, през наземното оборудване, до активните приемници“ Максим Заяков, „Неосат“


Техническата интеграция и благоприятното разположение на сателита BulgariaSat-1 дават предпоставки за по-високо качество на предавания ТВ сигнал. Като например могат да се елиминират различни метеорологични фактори. Както и да се предостави висок брой HD канали, без да се налага те да се дублират в SD и така изкуствено да се завишава бройката на наличните.

Уникалното на „Неосат“ и неговият основател Максим Заяков е, че са единствените в България, които имат напълно затворен технологичен цикъл по предоставянето на сателитна ТВ. Останалите четири компании не са успели да осигурят пълната вертикална интеграция. Най-близо до тях са „Виваком“, които имат голямо количество наземно оборудване и телепорти, но ползват услугите на сателита Intelsat-38.

Технически възможности и планове за разширение

neosat-kv-2

Неосат“ стартира първоначално само с предлагането на линейна телевизия. Компанията обяви наличието на 210 канала, като по думите на Заяков „те са специално подбран букет с най-интересното и важно съдържание налично в страната“. От тях 120 ще са FullHD, като няма да има дублиране на такива с високо качество и такива с ниско. Точният списък все още не е обявен.

Потребителите ще могат да става абонати чрез онлайн заявки на сайта на „Неосат“ или през Facebook страницата на компанията. Предлагането първоначално ще е изцяло дигитално, а впоследствие ще се отворят офиси в основните градове в България.


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„Настоящата ситуация ни накара всички да станем много по-дигитализирани, но ние предвиждаме на един последващ етап откриването на търговски обекти в основните градове“ Максим Заяков, „Неосат“


„Настоящата ситуация (покрай коронавирус пандемията – бел. ред.) ни накара всички да станем много по-дигитализирани, но ние предвиждаме на един последващ етап откриването на търговски обекти в основните окръжни градове“, обяви Заяков, относно каналите за комуникация с компанията.

Плановете не се изчерпват само с отварянето на офиси. В бъдеще се планират още добавянето на интерактивна телевизия, 4K канали, стрийминг (VoD или видео на поискване), както и разширяване на услугата в съседните балкански държави.

Първото е планирано отрано, като цифровите приемници са хибридни – тоест могат да предлагат подобни услуги. Заяков обяви, че когато са напълно готови с интерактивната телевизия и VoD, тогава тя ще започне да се предлага на потребителите без допълнителни инсталации. 4K съдържанието също може да се добави, но основната причина в момента за отсъствието му е малкото налично такова и високата му цена за продукция.


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„Средносрочно планираме да излезем от границите на страната и проучваме пазарите на съседните редионални държави“ Максим Заяков, „Неосат“


За момента услугата ще е налична за България, но гражданите при пътуване ще могат да я ползват, предвид факта, че спътника на „България Сат“ покрива цяла Европа. Средносрочните планове включват разширение на достъпността на услугата в съседните държави.

„Средносрочно планираме да излезем от границите на страната и проучваме пазарите на съседните редионални държави“, обяви Заяков, отново на въпрос на TechTrends.

В бъдеще ще се предлагат и пакетни услуги, които тепърва ще се уточняват, както и ще се разглеждат партньорства със стрийминг платформи за добавяне към първоначалните предложения.

Реализиране на стара идея

Bulsatcom-perfect-storm

Максим Заяков се опитва да реализира идеята за пълна вертикална интеграция от години. Още докато беше сред водещите лица и съосновател на „Булсатком“. Изстрелването на сателита BulgariaSat-1 трябваше да затвори веригата, но финансовия колапс на най-големия ТВ доставчик в България осуети тези планове.

При последната пресконференция на „България Сат“, Заяков обяви, че разфокусирането на „Булсатком“ от основния бизнес и агресивното навлизане във фиксираните услуги са причината за краха на компанията. Няколко месеца преди това, новите собственици на сателитния ТВ оператор, обявиха, че именно изстрелването на спътника и тежките обвързващи условия като причина за ситуацията.


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„Инвестициите идват от натрупани капитали на „Делтаком Електроникс“, като очакваме възвращаемост между пет и седем години“ Максим Заяков, „Неосат“


Независимо кой е прав, Заяков рестартира своята идея за пълна вертикална интеграция с „Неосат“. Така, ще видим дали тя е печеливша. Тук, идва и моментът с финансирането. „Неосат“ е отделно дружество от „България Сат“ и няма да получи пари последното, напротив – дори ще плаща такси за ползването на капацитета на сателита. Средствата по новия проект на Заяков идват по друга линия или по-скоро друга компания на предприемача. Това е „Делтаком Електроникс“, което е производител на различно мрежово оборудване, като цифрови приемници и др.

„Инвестициите идват от натрупани капитали на „Делтаком Електроникс“, обяви Заяков на въпрос зададен от TechTrends. Той допълни, че очаква в рамките между пет до седем години те да се възвърнат.

Наситена конкуренция

Неосат“ влиза в един апетитен, но доста наситен пазар, какъвто е този за доставка на ТВ в България. Лидер е доскорашната компания на Заяков – „Булсатком“, като през 2018 г. общите приходи в сегмента са 368 млн. лева, а абонатите около 2 млн., показват данните от Годишния доклад на Комисията за регулиране на съобщенията. Информацията за 2019 г. още не е публикувана. По отношение на спътниковия пренос, досега играчите бяха четирима, като трима от тях са лидерите в целия сегмент за платена ТВ – „Булсатком“, „A1 България“ и „Виваком“.


maxim-zayakov-bulgaria-sat-quote„На всеки един пазар има място за още един участник с качествена услуга. Надяваме се да предложим най-доброто съотношение между цена-качество“ Максим Заяков, „Неосат“


„На всеки един пазар има място за още един участник с качествена услуга. Надяваме се да предложим най-доброто съотношение между цена-качество“, коментира Заяков.

Ексклузивното съдържание също не е на дневен ред. Донякъде, поради факта, че в България то е основно спортно към момента, а покрай коронавирус пандемията, тези активности са прекратени в световен мащаб. Затова и темата не беше дискутирана в детайли. Именно спортните канали и доброто пакетиране са в основата на силните резултати и стопяването на преднината на „Булсатком“ от страна на „A1 България“. Конкуренцията между тримата големи на пазара ще е може би най-голямото предизвикателство пред „Неосат“.

Тагове

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close