НОВИНИТЕХНОЛОГИИ

Huawei стана лидер в продажбите на смартфони през второто тримесечие на 2020 г.

Huawei дишаше във врата на Samsung при доставките на смартфони близо две години. Китайският гигант беше на няколко пъти близо до изместването на южнокорейският дългогодишен лидер в този сегмент, но все малко не му достигаше. Бурният растеж през 2018 г. беше последван от забавяне през изминалата 2019 г., най-вече заради санкциите на САЩ срещу компанията.

Все пак, Huawei май успя да постигне целта си и поне през второто тримесечие е задминала по доставки на смартфони Samsung. Това показват предварителните данни на изследователската фирма Canalys. Тя не дава пълните разбивки за останалите производители, но показва, че макар и с малко китайската компания за първи път изпреварва своя основен конкурент. Данните на Canalys обаче очертават друга тенденция, за която се говори още от 2019 г. – все по-силната зависимост на Huawei от китайския пазар.

Победа в условията на пандемия

canalys-q2-2020-smartphones-huawei-vs-samsung

Huawei е доставила 55.8 млн. смартфона през периода април-юни 2020 г., докато Samsung – 53.7 млн. По-важното е, че сравнено на годишна база и двете компании отчитат понижение, просто това на китайския гигант е по-слабо. Така продажбите на първата компания намаляват с 5% спрямо нивата от същия период 2019 г. При Samsung обаче, спадът е сериозен и съставлява 30%.

Целият смартфон пазар се понижава от началото на годината заради коронавирус пандемията. Тя освен, че намали търсенето на крайни устройства, така и голяма част от подизпълнителите имаха проблеми с доставката на компоненти. С което и самите производствени нива бяха по-ниски.

В тази нестабилна обстановка, Huawei е успял да компенсира значително спада на продажбите и затова излиза на първо място. Докато Samsung не успява да овладее тези процеси и съответно достига най-ниските нива на продажби от години насам. Ситуацията е такава за южнокорейската компания, че тя дори обмисля да замени своя гласов асистент Bixby с Google Assistant, с цел да създаде допълнителни източници на приходи.

Китайският фактор

canalys-q2-2020-smartphones-huawei-vs-samsung 2

Успехът зад адаптацията на Huawei е сравнително прост – той се нарича китайски пазар. Компанията вече разчита силно на него след като САЩ наложиха санкции и ефективно забраниха ползването на лицензираната версия на Android и услугите на Google. Тенденцията беше ясно видна от второто тримесечие на 2019 г. когато продажбите в Китай на Huawei достигнаха 64% дял от общите.

В графиките на Canalys може ясно да проследим, че компанията има спад или стагнация на доставките, когато реализира по-малко бройки на местния пазар. Такива са последното тримесечие на 2019 г. и първото на 2020 г. Все пак януари-март беше периода в който Китай беше най-силно засегнат и реално изолиран от външния свят, заради коронавирус пандемията.

Второто тримесечие на 2020 г. очаквано удря пазара на смартфони в регионите извън Китай. Затова спадът на Samsung е толкова рязък. Huawei разчита точно тогава почти изцяло на китайския пазар, с което компенсира понижението в останалите части по света. Което е много видно от дела на реализираните продажби там, които достигат 72%.

Без тях Huawei отчита 27% спад в останалите региони, което е приблизително сходен с този на Samsung. Тези данни ни дават и сравнителна ориентация, че пазарът за смартфони буквално ще „потъне“ през второто тримесечие и производителите ще се надяват най-вече на последните шест месеца от годината, за да могат да компенсират поне частично.

Тагове

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close