IT БИЗНЕСНОВИНИТЕХНОЛОГИИ

Samsung е лидер с 40% пазарен дял при смартфоните в Европа

Samsung владее 40% от доставките на смартфони в Европа през второто тримесечие на 2019 г. Освен Xiaomi останалите водещи производители отчитат спад на продажбите на умни телефони. Това са част от тенденциите, които очертаха анализаторите от Canalys. Самият пазар на Стария континент е в пълен застой без да отбелязва ръст или спад през периода април-юни на тази година.

Непоклатимият лидер

Второто тримесечие на 2019 г. обикновено е доста силно при смартфоните, заради навлизането на значителна част от портфолиото за годината на повечето производители. Тази година Samsung бетонира лидерската си позиция през този период с 20% увеличение на доставките спрямо същия период на 2018 г. Пазарният дял нараства с близо 9 процентни пункта до 40.6%.

От Canalys посочват, че достъпните модели от серията A на Samsung (А10, А20е, А40 и A50) са основния двигател на продажбите. Сумарно, компанията е доставила повече от изброените смартфони, отколкото всеки от останалите вендори на Стария континент. Изследователската фирма добавят, че за разлика от миналата година, когато Samsung се опитваше да задържи печалбата си, сега технологичният гигант отново се е съсредоточил върху запазване и увеличаване на пазарния си дял.

Ефектът на санкциите и не само

Canays-q2-smartphone-market-2019-chart

Колкото и да отрича, че санкциите на САЩ няма да се отразят негативно на смартфон доставките на Huawei, числата не говорят много в тях полза. Компанията отчита спад от 16% на годишна база през второто тримесечие на 2019 г. и свиване на пазарния дял до 18.8%. Това става на фона, че китайският гигант пусна в продажба по-голямата част от основното си портфолио модели от брандовете Huawei и Honor преди да ескалира ситуацията със САЩ.

Трябва да се отбележи, че още два от Топ 5 производители – Apple и HMD Global (моделите Nokia) – oтчитат сходни нива на спад от порядъка между 16%-18%. Стагнацията на пазара в Европа удря именно тези три бранда. За Apple се очаква това да продължи и през третото тримесечие, което е исторически слабо за компанията предвид факта, че през септември ще обяви новото си портфолио устройства.

За HMD Global, Европа е един от най-силните ѝ пазари и това е много голяма червена лампа, че финландците трябва да променят стратегията си и да засилят своите модели, за да могат да задържат водещи позиции.

Щурмът на Xiaomi

Canays-q2-popular-smartphone-2019-chart

Xiaomi отчита дори по-впечатляващ растеж от Samsung през второто тримесечие. Китайският производител увеличава доставките си на смартфони на Стария континент с 48% и пазарният ѝ дял приближава 10%. Все още е далеч от Apple, но всичко ще зависи от това какви модели iPhone и на какви цени ще обяви, „ябълковата“ компания.

„Xiaomi вече е водеща сила в Европа“, коментира Мо Джия, анализатор в Canalys. „Силата им продължава да е по-достъпния ценови сегмент“. Джия допълва, че Xiaomi вече не разчита единствено на продажби онлайн, както и на ограничено количество търговци на едро и дребно, но операторите започват да имат повече доверие на компанията.

Xiaomi е доста добър избор предвид комбинацията от отлични модели, политическата нестабилност около Huawei и засилващата се доминация на Samsung. В тази обстановка, китайският бранд изглежда като атрактивна алтернатива не само за потребителите, но и за операторите и търговците на електроника.

Пазарът в Европа на смартфони се очаква да възстанови позиции и да се върне към растеж след няколко тримесечия, когато 5G моделите започнат да стават все по-масови в региона. През 2020 г. новото поколение мобилни мрежи се очаква да стартират в доста страни, включително и в България. Докато по същото време производителите планират да пуснат смартфони в по-широк ценови диапазон. За момента основните 5G модели са ориентирани главно в премиум класа.

Тагове

Свързани статии

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close