IT БИЗНЕСPLAYНОВИНИ

Мобилните игри процъфтяват покрай COVID-19 кризата

Мобилните приложения и игри отчитат силни ръстове на приходите и продажбите през първата половина на 2020 г. Това до голяма степен се дължи на изолацията и извънредните мерки, които значителна част от държавите по света наложиха покрай коронавирус пандемията. Тенденцията беше проследима през месеците около COVID-19 кризата, а данните на SensorTower само я потвърждават.

Тя също така показва и контраст между развитието на мобилните приложения и продажбите на смартфони, в тези извънредни времена. Устройствата отбелязаха силен спад през първите шест месеца и за някои производители, като Samsung, това беше удар по техните финансови резултати. Други, като Apple, компенсираха с други пера, като се възползваха от повишения интерес към преносими компютри, таблети и дигитални услуги.

След като излязоха данните за мобилните приложения, преди няколко дни, SensorTower публикуваха и тези за игрите за мобилни устройства. Тенденциите, които се очертаваха от предварителни данни и коментари от индустрията и анализаторите се потвърждават. Към мобилните игри има значително по-силен интерес, отколкото е повишението към приложенията.

Големият скок на игрите

quarterly-game-revenue-q1-2016-to-q2-2020

Мобилните игри бележат дори по-голям скок от приложенията. Техните приходи през вторите три месеца се увеличават с 27% на годишна база до 19.3 млрд. долара. Подобно на приложенията и при игрите, основните постъпления идват от App Store – 11.6 млрд. долара. Почти двойно по-малко са тези от Google Play – 7.7 млрд. долара.

Второто тримесечие довежда до по-сериозни ръстове от първото при приходите, докато при свалянията значително увеличение има от началото на 2020 г. От януари до март са инсталирани 38% повече мобилни приложения, а от април до юни 45.2% на годишна база. Като през второто тримесечие те надминават 15 млрд. сваляния.

top-grossing-games-worldwide-q2-2020

Най-доходоносните игри са PlayerUnknown’s: Battlegrounds (PUBG) Mobile и Honor of Kings. Първото заглавие достига 621 млн. долара приходи пррез април-юни. Любопитно е, че на тримесечна база, играта всъщност отчита 8% спад, тъй като през януари-март е генерирала постъпления от 674.5 млн. долара. При отделните платформи имаме доста голямо разминаване в най-печелившите заглавия. При App Store са Honor of Kings, PUBG Mobile и Roblox, докато при Google Play са съответно Lineage 2M, Monster Strike и Coin Master.

Pokemon Go отчита силно завръщане в Топ 10 по приходи, което е любопитно предвид факта, че играта разчита на много пътуване в градовете. Друго хитово заглавие със силен ръст на постъпленията е Fortnite, който отбелязва 110% ръст на тримесечна база, които надминават 146 млн. долара.

Географско разделение

quarterly-game-downloads-q1-2016-to-q2-2020

Има доста отчетливо географско разделение на тенденциите. В развиващи се пазари, като Индия и Бразилия имаме най-много сваляния и увеличение на инсталациите, докато на развитите такива, като САЩ – има подобни ръстове, но на приходите.

Индия допринася за 2.7 млрд. сваляния през второто тримесечие или всяко пето ново инсталирано приложение е направено в страната. Допълнително този пазар добавя 1 млрд. приложения само в рамките на три месеца. Китай излезе от пандемията през второто тримесечие и отчита значителен спад от 743 млн. на 477 млн. В Бразилия свалянията са 1.2 млрд. и почти изравняват тези в САЩ, които за периода са 1.4 млрд.

Щатите за сметка на това водят значително по приходи – 5.6 млрд. долара или почти една трета от посъпленията за второто тримесечие (29.5%). Втори по този показател са Япония с 8 млрд. долара за първото полугодие, а трети са Китай с 6.7 млрд. долара за същия период.

Прогнозите след COVID-19

SensorTower дават доста добра прогноза какво очакват да се случи с мобилните игри, когато ситуацията с пандемията се успокои. Ръстът на свалянията в момента е краткосрочен, като той ще се укроти с отпускане на мерките. При нови затягания отново ще има кратко, но рязко увеличение. Като цяло SensorTower смятат, че до 2024 г. тези процеси ще движат свалянията и те ще задминат очакванията.

Ситуацията с приходите обаче е по-нестабилна. Причината е, че най-вероятно потребителите ще започнат да ограничават своите разходи, покрай очакваното икономическо забавяне.

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button