IT БИЗНЕСPLAYНОВИНИ

Мобилните игри отчитат ръст от 30% през март

Свалянията на мобилни игри са се увеличили с 30% през март, спрямо последното тримесечие на 2019 г., като това е едно от положителните ефекти на спазването на социална дистанцираност. Коронавирус пандемията затвори по домовете милиони хора по целия свят, които избират различни начини да прекарват допълнителното свободно време.

Така, докато редица икономически сектори са изправени пред тежки изпитания, гейм индустрията в момента бере позитивите от COVID-19 изолацията. Самите разработчици обаче се опасяват, че това е до време и в един момент потреблението ще спадне, а новите проекти ще бъдат замразени.

Ръст по време на пандемия

appannie-game-dls

Последните данни от изследователската фирма AppAnnie показват, че потребителите са похарчили над 23.4 млрд. долара през мобилните магазини за приложения, което е най-високата стойност отчитана в историята до момента. Новите сваляния през януари-март достигат 31 млрд., което е с 15% увеличение спрямо последното тримесечие на 2019 г.

appannie-game-dls-stores

От тях 40% се падат на мобилните игри или над 13 млрд. Това, означава, че свалянията нарастват с 30% на тримесечна база. Лъвският пай, логично се пада на мобилните заглавия предлагани в Google Play, където има 10 млрд. сваляния през януари-март и ръст от 25%. В iOS те достигат 3 млрд., като ръстът също е 25% на тримесечна база. Мобилните игри съставляват по-голям дял от всички сваляния в платформата на Google, където са 45% срещу 35% в тази на Apple.

По региони, държавите с най-много сваляния на игри в Android са Бразилия и Индия, които отчитат и най-големи ръстове на годишна база. Докато при iOS лидерите са САЩ и Китай.

Рекордни приходи

appannie-game-spends

Приходите от мобилни игри достигат върхова стойност от над 16.7 млрд. долара, въпреки, че ръстът е само 5%. Гейм заглавията са основен източник на постъпления в Android, като на платформата на Google те формират 85% от всичките. При iOS, игрите също доминират приходите, но с по-умерен дял от 65%. Това е нормално, предвид факта, че в екосистемата на Apple доста от нормални приложения нямат безплатни версии.

appannie-best-games

Потребителите от САЩ, Япония и Южна Корея харчат най-много през Google Play, докато тези в Китай купуват в iOS повече. Приходите от последните са се увеличили с 15%. През февруари, когато беше пикът на пандемията в Китай, средно седмичните сваляния са нараснали с 80%. От AppAnnie коментират, че след това те са започнали и да влагат пари в микротрансакции. Строгите мерки в Европа и САЩ през втората половина на март и евентуално през целия април ще повлияят на свалянията и приходите от тези региони през второто тримесечие, допълват от анализаторската фирма.

Опасенията на разработчиците

gameloft-games

Гейм разработчиците не остават оптимисти за ситуацията. Те потвърждават ръста в интереса и приходите, но смятат, че ако замразяването на икономиката покрай пандемията в Европа и САЩ продължи, това неимоверно ще им се отрази. Логиката е проста – в момента, в който доходите на хората се свият, заради намалената бизнес активност и търговия, първите разходи, които отпадат са за забавление.


tanko-shokerov-gameloft-quote„Gameloft отчита значителен ръст на приходите от около 15%, а на свалянията с 10% по време на пандемията“ Танко Шокеров, Gameloft Bulgaria


„Gameloft отчита значителен ръст на приходите от около 15%, а на свалянията с 10% по време на пандемията“, коментира пред TechTrends Танко Шокеров, студио мениджър на „Геймлофт България“, местното звено на френския мобилен разработчик.

Той допълни, че се надява тенденцията на растеж в гейм индустрията да продължи, но не е сигурен дали това ще е случая, ако ситуацията с пандемията се задълбочи.


tanko-shokerov-gameloft-quote„Моите притеснения са, че ако нещата се задълбочат, хората ще започнат да ограничават разходите си и затова може би растежът ще е временно явление“ Танко Шокеров, Gameloft Bulgaria


„Моите притеснения са, че ако нещата се задълбочат, хората ще започнат да ограничават разходите си и затова може би растежът ще е временно явление“, допълни Танко Шокеров.

Гейм разработчиците успяха да адаптират дейността си чрез дистанционна работа. Вместо да освобождават хора, повечето от тях продължават да наемат нови. Танко Шокеров потвърди, че „Геймлофт България“ в момента търси допълнителни кадри, както и вече имат служители наети по време на извънредното положение.

Тагове

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close